Spanskt skrivande

Igår var jag som sagt var ensam med barnen tills de somnade. Föräldrarna Alv kom hem strax efter 23, så jag behövde inte vänta så värst länge på att få gå och lägga mig som tur var.

Idag hjälpte Mamma Pat mig med att rätta en översättning av novellen jag skrev i höstas (finns publicerad här i bloggen). Jag hade bara den på engelska, så översättningen blev från engelska till spanska, och syftet med det hela är att delta i en skrivtävling i skolan. Mellan alla skolor inom samma förening. Vilket är minst tre stycken. Jag vet inte om skolorna i sydamerika är med också, i så fall är det fler. Vinsten är en gratis vecka på skolan, så det är ett rätt bra pris. Just nu i denna stund sitter jag och för över versionen som är rättad av Pappa Alv till datorn. Det märks att han är lärare, för det är rättat precis överallt. Och vi disskuterade tillsammans vad som kunde låta bäst, även om han så klart vet mer om spanska. Men jag kunde förklara vad det var jag egentligen menade. Det bästa är dock att nästan allting jag sagt eller fått sagt till mig idag, har varit på just spanska. Framsteg! Snart kanske det bara blir engelska med barnen, och där är det stopp. Jag vill verkligen lära mig ordentligt nu.

I morgon kommer jag antagligen inte ha mycket tid för att skriva. Jag kommer hem från min skola, och så måste jag äta och packa, för sen när har jag ingen mer tid innan vi åker till Valencia. Jag har inte packat någonting, men behöver ju inte ha så mycket saker med mig. Vi kommer tillbaka på söndag igen. Men är lite halvstressad för att jag inte planerat någonting, men det löser sig nog. Nu ska jag i alla fall göra klart min lilla historia.



Och ja, de firar Alla Hjärtans Dag i Spanien också. Det måste jag förresten skriva om i ett kommande inlägg. Om vår Alla hjärtans dag-korts-tävling i skolan, och fotografering och allt. Hoppas jag kommer ihåg det och orkar göra det, för det var rätt kul idag i skolan. Speciellt när killar skriver kärleksförklaringar till andra killar, mycket intressant. Men som sagt, NU: min novell.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha en bra helg i valencia då!!:)

2008-02-15 @ 09:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0