Tisdag

Pappa Alv fick tydligen för sig att han skulle vara duktig och tömma diskmaskinen igår, och när jag kikade i den idag hade han lämnat kvar de "svåra" sakerna. Det vill säga: En visp, en stekpanna, en stekspade och ett grytlock. Stackarn att inte veta vad sakerna ska vara i sitt eget hus. Och stackars Mamma Alv som lever med denna, som jag sagt innan, kökshandikappade man. Det är banne mig tur att hon har mig ibland alltså. Haha.

I skolan var vi inte alls många idag. På grammatiklektionen var vi fyra stycken, men eftersom Jen måste jobba är hon aldrig med på den andra, men plötsligt efter rasten var Jul (en man från Brasilen) helt försvunnen. Så då var det bara jag och Yas kvar. Men det gick rätt bra ändå, som tur var pratade vi om intressanta saker som båda kunde komma med åsikter och idéer om, värre hade det varit om vi pratat om helt ointressanta och svåra och krångliga saker som ingen kunde någonting om. Då hade det varit tråkigt.

Jag föredrar dock att vara få i klassen. Jag känner att det är lättare att komma med inlägg och synpunkter i diskussionerna, än om vi är 7-8 styckna. Även om två stycken kanske är lite för lite, men tre eller fyra är helt perfekt för mig. Haha.

Nu ska jag se om jag kan skriva lite mail. Har tänkt göra det hur länge som helst, och har lyckats med en del, nu fattas bara två mail, sen har jag varit duktig.

Kommentarer
Postat av: Emily

Men det är ju positiv utveckling att han åtminstone försöker. ;)

2008-02-19 @ 16:56:55
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0