Tvättmaskin på nerverna

Maskinen vi har där nere i garaget borde inte få kallas vid dess påtänkta namn. Tvättmaskin? Pff! Inte tvättar den rent inte!! Jag har alltid trott att när man tvättar blir tvätten ren och fin, men nej då, efter en omgång är allting i princip lika smutsigt som innan, bara lite bötare.

När jag var hemma i Sverige över jul förundrades jag över hur vita mina strumpor faktiskt kunde bli. Jag minns att jag utropade "Så vita de är!" efter att de fått sig en omgång i en riktig tvättapparat, och inte en fruktansvärt dålig kopia.

Nyss körde jag en omgång, men jag är minst sagt missnöjd med resultatet. Hur fasen ska man göra för att få fanskapet att fungera? Som jag sagt innan, den har inga gradtal, utan bara kallt, mittemellan och varmt. Jag kör alltid på varmt, eftersom temperaturen bestäms av hur varmt vattnet är i vattenberedaren, vilken allt som oftast står på kring 50 grader Celcius. Men jag blir så irriterad på att mina kläder, speciellt underkläder och strumpor som man ju faktiskt gärna har rena när man använder dem, inte blir tvättade ordentligt. Jag kanske ska börja handtvätta varenda liten strumpa för att få dem som jag vill? Fungerar det tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0