Valencia igen

I morgon åker vi förresten till Valencia igen. Jag vet inte alls hur det kommer att vara, men jag hoppas verkligen att det blir okej trots allt som hänt. Snart firas "Las fallas" där, med stora eldar och massvis med firande, och redan nu i helgen börjar det lite smått tydligen. Inte med eldarna, men med fyrverkerier och aktiviteter, så som jag förstått det.

Helst hade jag nog kanske hållt mig kvar här, för att undvika svårigheter och jobbiga situationer, men när Mamma Alv frågade om jag ville följa med lät det som att hon gärna ville det, så då är det klart att jag gör det. Det var i alla fall så jag uppfattade det, även om jag tror att det inte hade gjort jättemycket om jag stannat kvar heller. Men jag tror att hon gärna ser att jag upplever lite Valencianskt firande också eftersom jag kommer missa det riktiga firandet av "Las fallas".

Så, hinner jag inte skriva i morgon beror det på att jag packar och gör i ordning för fullt, för vi åker och hämtar barnen i skolan och sen åker vi direkt. Vi kommer tillbaka på söndag, så antagligen skriver jag här igen på söndag eller måndag.

Jag hoppas dock att jag får tillfälle att titta på Melodifestivalen på lördag. Är så trist att missa det, och Björn Gustafsson är ju helt underbar. Låtarna struntar jag i, men att missa ännu en lördag med Björn, ja det är nästan straffbart.

Kommentarer
Postat av: Emily

Japp, efter förra lördagens uppträde är det lag på att se Björn! Oh, hade han tävlat hade han lätt vunnit! ;)

2008-02-29 @ 12:44:28
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0