Anna kan!

Alvita är smart mot Pappa Alv när hon inte vill till Farföräldrarna Alv i Madrid:

- Jag vill inte åka!
- Men vi måste åka dit och äta.
- Jag vill äta här!
- Vi har ingen mat här.
- Anna kan göra den!

Haha, jo, tack. Anna är matfixaren här, och det har varit min främsta syssla här nu när Mamma Alv varit borta. Det är därför, lilla Mammica, som mina inlägg handlat mycket om mat. För att äta, det är inte det roligaste Barnen Alv vet. Måltiderna kan ibland utvecklas till ett krig på liv och död, så därför är det alltid lite oroligt om de ska gilla maten eller inte.

Nu har de i alla fall kommit iväg trots allt. Alvita var livrädd för att åka i hissen, men som tur var gav inte Pappa Alv med sig den här gången, även om jag tror att det till stor del var för att jag stod och försökte hjälpa till att lugna ner henne. Men ner åkte de, trots att hon skrek och hade sig. Stackars flicka, hon kan ju inte fortsätta vara så skärrad så fort det kommer till att åka hiss. Nej, det här får vi försöka råda bot på.

Jag ska göra mina spanskasaker nu hade jag tänkt, och sedan titta klart på min film, och därefter ta en tripp upp på berget (kullen) och njuta av vädret. Var länge sen jag var där uppe, och det är så fridfullt där. Jag tror att det är ganska varmt ute, det ser så ut i alla fall. Så kan nog vara skönt att sitta där och filosofera en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0