Bildag

Jag får alltid lite tid över dagarna när jag tar bilen själv till tågstationen. Idag beror det på att Mamma Alv måste åka till Tyskland med jobbet. Och det passade alldeles utmärkt för mig, eftersom det är tisdag, Manu är i Alcalá, och vi kan luncha tillsammans. Helt perfekt att ha bilen då alltså. Visst, jag kan ta bilen även om Mamma Alv är hemma, men det är så onödigt, visst, jag får en halvtimmes mer sömn och jag kan åka hem efter skolan nästan när jag vill (när tågen går en gång i halvtimmen), men det är en onödig biltur eftersom Mamma Alv ändå kör samma väg och det är slöseri på miljön om jag ska åka samma väg, bara 30 minuter senare. Så, när dagarna passar in så här bra med mitt schema, ja, då är det bara att tacka och ta emot. Och nu måste jag snart åka iväg i min lilla bil.

Förresten, kanske ska förtydligas, det där "Alvita y Alvato..", det var de själva som skrev det tillsammans. Med pyttelite hjälp av mig. Speciellt Alvato är jätteduktig på att både läsa och skriva. Och igår var de jättemysiga, båda två satt i knät på mig i soffan (på var sin sida) och vi tittade på film. Myspys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0