Dan före dan i Spanien

Så här är det:

Ikväll är det en parad eller liknande med De tre vise männen i Madrid. Det hade varit kul att se det, men jag är jättetrött. Familjen ska på födelsedagsfirande i Madrid, dock vet jag inte exakt vilka tider allting är, men jag skulle kunna åka med dem in, och gå på paraden själv. Men eftersom jag är slut i rutan vet jag inte hur jag ska göra än. Jag behöver nämligen inte vara med på födelsedagsfirandet (det är en av barnens kusiner), så om jag stannar hemma är jag helt ensam några timmar, vilket hade varit skönt.

Idag har jag nog varit den som varit mest med barnen. Visserligen sov jag till 11, men efter det har jag spelat schack med Alvato, spelat fotboll med dem båda, busat och spelat flöjt. Alvato har lärt sig tonerna C, A och G, fast Mamma Alv sa att i Spanien använder de Do, Re, Mi-skalan, fast bara han lär sig spela efter noter så spelar det ju mindre roll vad de heter. Och han var riktigt duktig, Alvita har försökt hon också, men hon har kortare fingrar, så det är svårare för henne.

Alvato har förresten varit jätteklängig sedan jag kom tillbaka. Det har mest varit han som velat hoppa upp på mig och busa med mig. Och om exakt en månad fyller han sex. Han börjar bli en stor pojke nu, och han är duktig på att skriva. Innan skrev han Me llamo Celia (vi leker att vi heter andra namn) till Sara på MSN, helt själv, han frågade bara om det skulle vara ett eller två L i llamo. Och för den som inte vet, Me llamo betyder Jag heter.

Nu ska jag städa upp här lite på skrivbordet, har flöjter och noter och massa andra saker huller om buller. Kan behöva rensas upp lite, plus att jag ska se om jag kan hitta mina prov från december månad. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha fast först trodde jag det var du som busade medmig :P Och lurade mig :P

2008-01-05 @ 18:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0