Fortfarande ensamma

Jag och Mamma Alv är fortfarande ensamma. Undrar var övriga egentligen håller hus. Jag antar att Pappa Alv föredrar om barnen somnar i bilen på väg hem så att det bara är att stoppa ner dem i sängen och hoppas på att de sover hela natten ut. Vilket de bör göra i så fall.

Jag har gjort klart Alla mina läxor, vilket är helt otroligt. Vad duktig jag känner mig. Även om jag fuskade lite på den ena. Vi skulle göra en sammanfattning på en nyhet eller liknande, och jag antar att mening var att allt skulle vara på spanska, men jag tog en artikel från en känd svensk tidning och gjorde sammanfattningen på spanska. Betydligt snabbare gjort än om jag skulle behöva översätta en hel artikel från spanska först. Lite lathet och fusk, men å andra sidan, det spelar inte så stor roll.

Mamma Alv vilar för tillfället tror jag. Hon var i alla fall inte på nedervåningen eller i källaren, så då antar jag att hon är i sovrummet och vilar ut efter helgen. Vilket jag tycker hon gör helt rätt i.

Men jag är lite småhungrig, så skulle gärna vilja att resten av familjen kom hem snart, med eller utan sovande ungar, så att jag kan få äta middag. Visst, jag skulle kunna göra det ändå, men det känns lite oartigt, så tror nog jag ska försöka hålla mig en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0