Jul, jul, jul

Vi kom nyss hem från Madrid. Barnen fick mer presenter och jag fick en ljusblå scarf. Kul med en extra "julafton". Haha.

Jag har busat en hel del idag. Mest med Alvita och födelsedagskusinen. Alvita har varit på jättebra humör hela dagen, så vi hade rätt kul vi tre. Alvato däremot har varit lite halvsur och ledsen, och ingen vet riktigt varför. Kanske inte ens han. Jag och Mamma Alv byggde tillsammans ihop en stor borg, och det var minsann inte det enklaste. Men det gick till slut, och roligt var det i alla fall.

Barnen har varit på väldigt bra humör under hela tiden sedan jag kommit tillbaka. Det lär väl ändra sig när skolan börjar igen. Jag tror att det kan hänga ihop med att de sover för lite under veckorna i min mening. Att gå och lägga sig vid 22-23 när man är 4-5 år, och behöva gå upp vid 8 igen, det känns som lite snålt med sömntimmar. Farfar Alv, han sover minnsann från 9 på kvällen till 9 på morgonen. Tänk om jag kunde göra det också!

Undrar om vi ska äta snart. Jag är inte hungrig egentligen, fast magen kurrade nästan till ändå. Mystiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0