Ledig måndag

Jag har precis gjort ett personlighetstest. Tycker alltid det är lite kul att se vad som kommer fram, och ibland stämmer det ganska bra med hur jag faktiskt upplever mig själv. Idag blev det så här:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.


Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut - även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.


Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.


Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

Tror att i det stora hela stämde det ganska bra överrens med sanningen.

Så otroligt skönt att inte behöva ha skola. Men i morgon börjar vardagen igen. Då börjar barnen sin skola som vanligt, dock vet jag inte huruvida Pappa Alv börjar jobba på riktigt än. Mamma Alv gör det i alla fall. Och det är som vanligt hon som sköter det mesta. Idag skulle julgranen plockas ner och vardagsrummet var i stort behov av en liten upprensning bland alla nya leksaker. Jag hjälpte självfallet till, och så även barnen, även om Alvato var tjurig över att behöva göra det. Pappa Alv däremot syntes inte till någonstans. Fast han kan möjligtvis ha jobbat med sin dator någonstans i huset, det vet jag inte helt säkert.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Hmmm, struktur och ordning... Synd att vi inte har sett så mycket av det...
Slutsats: Man ska inte tro på allt man ser och hör, dvs personlighetstester.

2008-01-07 @ 20:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0