Lördag

Det är lördag, men det känns som söndag. Så skönt med en extra dag i morgon alltså.

Jag har varit ensam sedan 12-tiden idag, då Pappa Alv tog barnen med sig och åkte till farmor och farfar i Madrid. Härligt med en stund för sig själv. Jag tog tillfället i akt och sov en stund, dock är jag fortfarande trött, men det kan nog bero på allmän seghet mer än sömnbrist.

Mamma Alv skrämde halvt ihjäl mig för en stund sen. Jag hade precis duschat och gick ut ur badrummet när jag plöstligt hör "Anna?" och ur mig kommer ett förskräckt chockartat skrik. Jag var inte direkt på att hon skulle komma hem precis då. Vi tog en kaffe tillsammans och nu vilar hon ut efter sin vistelse i Valencia. Eller nej, nu hörde jag henne precis gå utanför min dörr, fast jag tycker hon ska sova en stund.

Igår regnade det fruktansvärt när jag körde till barnens skola. Inget litet skyfall direkt, plus en massa blåst. Väl i skolan regnade det inte så mycket, men vi stannade inte kvar mer än max 10 minuter och körde hem till Pappa Alv igen. Han har varit hemme varje dag nu, vilket är lite halvjobbigt. Jag är hellre med barnen själv för då kan jag busa och leka mer fritt, än när han är närvarande.

Igår gjorde jag pizza till middag till de tre, medan jag själv åt en tortillarest och en äggmacka. Det fanns ingen vegetarisk pizza, så det fick bli så. Barnen åt bra i alla fall, det har de gjort alla tre kvällarna, känns bra. Och generellt har de skött sig rätt okej under hela tiden. Visst, i onsdags var bilresan hemsk från skolan, men det får man bortse från. Alla har dåliga dagar, det gäller bara att försöka se de bra istället.

Mig, ena läraren i skolan, har varit sjuk de två senaste dagarna. Han har hand om Elemental-klassen, så de två elever som går där, en koreans kille och en kvinna från USA, har fått vara med på våra grammatiklektioner. I fredags tog jag och kvinnan, Jen2 (hon heter samma sak som Jen, den tyska tjejen, kallas för, så därför får hon vara Jen2) följe från tågstationen, eftersom vi hoppade av där samtidigt. Hon tyckte jag pratade perfekt engelska, men det kan väl bero på att jag pratar alldeles för mycket engelska när det borde vara spanska som bara fanns i skallen. Men lite kul att hon tyckte jag pratade så bra i alla fall. Hon berättade också att för ett tag sen satt vi jämte varandra på tåget, vilket jag inte hade en aning om. Men hon hade tydligen sett mig i skolan när hon varit där och pratat med Mig, och sen satt vi jämte varandra på hemvägen, eller något sådant. Lite komiskt.

Idag när Mamma Alv kom hem har vi dock pratat nästan bara spanska. Hon är lättare att förstå än Pappa Alv. Han pratar grötigare, skulle jag nog vilja påstå. Någon konstig skånespanska. Haha. Men min spanska är måste uppdateras en aning. Det känns att man tappar en del, bara man är borta knappt två veckor från det. Så ska verkligen försöka prata mer här hemma. Även om det kommer bli lite kämpigt.

Jag övar dessutom min norska. Haha. Den norska pappan som har sina barn i samma skola som Alvato och Alvita går i, ska börja i min skola på måndag. Jag pratar med honom varje dag när vi ses, och häromdagen lärde jag mig var Roligt heter på norska, mochit, eller något sådant. Haha. Minnet är bra men kort. Han kan mer svenska ord än vad jag kan norska, Arg till exempel, hette något på I på norska, ill eller något sådant. Men det ska bli kul med honom i skolan, kan man reta lärarna genom att prata på svenska. Mohaha! De säger att engelska och tyska är strikt förbjudet (jag, Jen och Luc pratade och pratar ju knappast spanska med varandra), så ska bli kul att se om det blir någon svenska nu också.

Vad kan jag mer tillägga? Tja, jag kommer inte på något speciellt just nu. Så, det blir nog en omgång betapet nu, det var ett tag sedan. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Morsomt = roligt

2008-01-12 @ 20:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0