Mystisk mobil

Jag är ofta med om det här:

Mobilen vibrerar i fickan (jag har aldrig på ljudet).
Ingen som ringer. Inget sms. Tomt.
Lägger tillbaka mobilen i fickan.
En liten stund senare vibrerar det igen.
DÅ är det antingen någon som ringer eller så får jag sms.

Den där första gången, är det ren inbillning från min sida? Mobilen vibrerar antagligen inte alls. Men hur kommer det sig att jag faktiskt blir kontaktad nästan direkt efteråt? Sjätte sinnet som säger att jag bör vara beredd med telefonen? Eller vad är det egentligen? Jag tror dock inte jag är ensam om detta, så vad är det egentligen?

Senast detta hände var nyss. Jag stod och sorterade min smutstvätt och kände av mobilen, men ingen där. Bara någon minut senare ringde Mamma Alv. Men när jag svarade var det ingen där. Fast därefter fick jag ett sms av henne där hon frågade om jag kunde hänga upp tvätten i tvättmasiken. Och ja, det hade jag ju blivit tvugnen till i vilket fall, eftersom jag planerat två tvättar själv. Det finns dock ett litet problem, det finns ingen plats att hänga upp min tvätt på, eftersom städerskan beslutat sig för att tvätta alla sänglakan och tagit upp all plats. Så hur jag ska få mina saker torra, ja, det får jag klura lite på.


Kommentarer
Postat av: B

Allt går ju me? elektricitet, elektriskt de? e? nå?t konstigt me? de?. Elektriskt de? strömmar ju som ni vet, härs och tvärs igenom tråden. Sjöng Tage Danielsson.
Och nu går den genom luften. Min teori är att det är centralen som kontaktar mobilen men att meddelandet avbryts strax innan det sänds i sin helhet. Annars är det väl prekognition, eller deja vue eller något sådant...

2008-01-18 @ 18:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0