Norska och rörmokare

Pappa Norrman började i min skola idag, men tyvärr fick han börja i Elemental-klassen. Hade varit roligt om han varit med på min lektion istället.

Jag har också lärt mig att när man pratar med norrmän om det som vi svenskar kallar glasögon, ja, då betyder det exakt vad det står, ett öga av glas. Briller är vad det heter. "Kort, med brunt hår och glasögon." Det tog en sekund eller så innan han förstod vad jag menade med det. Haha.

Idag har vi haft besök av en rörmokare här i huset. Jag var ensam med barnen, vilket jag var beredd på att vara. Men det gick bra ändå, han var nere och kollade på tvättmaskinen som läcker, men han kunde inte hitta något. Han sa att den måste vara igång för att han ska se något. Det var i alla fall vad jag tror att han sa.

Jag har fått en hel del motion idag, eftersom barnen inte har suttit en sekund framför datorn hittills. Helt otroligt. Men vi har spelat fotboll i korridoren hela eftermiddagen, vilket alltid är ett litet äventyr eftersom båda två skadar sig titt som tätt plus blir tjuriga när den andra gör något fel. Pappa Alv är fortfarande inte hemma, och inte heller Mamma Alv, men hon brukar ju i regel komma senare än han.

Nu fick jag en Alvita i knät, hon hälsar det här:

hk.,mgyrcgjdäöåpoljtrfvydysnjc5rfdjndgfdre675webgszffjgjnn'åfrgl

Det var allt för oss för tillfället. Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Du blir mångspråkig under den här tiden! Bra med träning i våra grannars språk också! Men Alvitas är lite svårt att förstå - tror du att du kan översätta vad hon har skrivit?
Var det inte bara att sätta igång tvättmaskinen om rörmokaren ville se att den läckte? Eller ska han komma tillbaka en annan dag när den redan har varit igång en stund? Konstigt.

2008-01-14 @ 20:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0