Uttråkad ännu en gång

Jag har fruktansvärt tråkigt som vanligt. Visserligen är det hur skönt som helst att inte behöva vara i skolan, men jag vill ha annat att sysselsätta mig med.

Städerskan har varit här i nästan 1,5 timme nu, och jag funderar på att äta lunch snart. Inte för att jag är hungrig, utan för att jag är uttråkad. Inte kan jag göra några läxor heller, eftersom jag inte har en aning om vad vi har till i morgon. Ännu mindre kan jag plugga på provet som vi också har i morgon som vanligt. Det kommer ju gå kanon när jag missat två av tre dagar den här veckan. Toppen. Men orkar inte riktigt bry mig, det går säkert hyfsat ändå.

I måndags satt jag och Ye (koreanska tjejen) och pratade på Plaza de Cervantes efter skolan. Jag har inte riktigt haft tillfälle att prata med henne och lära känna henne, men hon är riktigt trevlig. Det är bara det att hon ska åka hem till Korea den 14:e februari hon också. Manu åker den 10:e och Jen den 29:e. Sen får vi väl se hur det blir med mig.

Dessutom, Manu berättade igårkväll att han har planer på att flytta till Kanada för gott efter att han slutat sina studier i Australien och här i Spanien. Det vill säga efter nästa vår. Behöver jag säga att jag blev lite smått chockad? Visst, jag vet att han inte vill stanna i Spanien, men ändå liksom. Kanada är långt bort. Allting är långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0