Utrensning

Jag har packat för Málaga nu. Det var rätt lättgjort, det är bara två dagar så behöver inte så mycket egentligen. Har antagligen med för mycket ändå. Brukar bli så.

Jag hade även en liten rensning i garderoberna här. La undan alla jeans som jag inte kommer använda mer och lite annat som jag inte heller behöver nu, plus att jag rensade ut en hel massa förpackningar och burkar jag sparat. Utifall att liksom. Men nu tog jag alltså tag i det och rensade:

4 vattenflaskor (3 som fortfarande innehöll en del vatten)
1 äpple (som jag antagligen ska äta upp efter att ha skalat bort allt rynkigt skal, för förutom det ser det helt okej ut, trots att jag köpte det i Sevilla i början av maj!)
1 flaska linsvätska
1 linsvätskekartong
4 flourtuggummiförpackningar
1 panodilburk
1 panodilförpackning
1 burk för vegetariska tabletter
1 body loation-burk
2 tandkrämsförpackningar (inte tuber alltså, de slänger jag efter hand som de tar slut, faktiskt..)
1 raklödderflaska

1 actimel (en mjölkdryck som barnen dricker, fortfarande oöppnad, vet inte om den går att dricka när den stått ett tag, uppskattningsvis 1,5 vecka, i garderoben)
1 påse äckliga majs"ost"bågar (vet inte vad man kan kalla dem riktigt, men jag tjuvade godis av barnen idag för Mamma Alv hade sagt att hon skulle slänga det, så då tänkte jag att det kan man ju inte göra med så mycket godis, det måste man äta upp, men jag råde få med mig dem här och avskyr dem)

Och sen var det nog slut tror jag. En hel del grejer alltså, men för att slippa rensa så mycket när jag väl ska åka har jag alltså påbörjat lite smått. Eller, för att vara ärlig, allting står här på skrivbordet tillsammans med datorn, min plattång, mina notpapper till flöjten, min kjol som jag har hållt på och laga i över en månad, en handväska, lite papper, pennor, en teckning gjord av Alvita, ett block, en nagelfil, ett läppbalsam och mobilen. Och så skrivbordslampan förstås.

Haha, vilket totalt meningslöst inlägg det här blev. Jag har i alla fall haft kul att titta runt här vad som finns, men antar att det inte är alls lika kul att läsa om det. Fast nu kom jag på att jag nog behöver en av lådorna i alla fall. Hm, ska tänka på det till i morgon tror jag.

Men i morgon bär det av till Málaga som sagt var. Ska bli trevligt trevligt. Och ikväll har jag även skickat ett mail till Cádiz-mamman och frågat henne några saker. Så hoppas att hon svarar till på måndag. Nu, nattdags!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Så bra att du tränar på att rensa ut bland dina saker! Det är bara att fortsätta i ditt rum när du kommer hem!

Ha det så kul i Málaga! Sköt om dig!

2008-07-04 @ 10:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0