En liten svensk värld

Innan idag fick jag mig en smärre chock. Fast en bra sådan, så att säga.

Vi var i bilen, jag och barnen, och jag hjälpte Alvato med bilbältet när jag plötsligt inser vad som spelas på radion. Spansk radio alltså. I'm a big, big girl, in a big, big world, it'snot a big, big thing, if you leave me.. Snacka om att jag blev förvånad när jag förstod att det var svenska Emila som spelades på spansk radio. Hade ingen aning om att hon nått ut så långt. Sen att låten är flera miljoner år gammal (nåja, nästan 10 år i alla fall, den kom ut hösten 1998) gör ju saken ännu mer fantastisk.

Jag har gått och nynnat på den hela eftermiddagen nu, och Alvita har lyckats snappa upp den rätt bra. Ännu en svensk låt jag bidragit med, så att säga. Jag försvenskar dem mer och mer för varje dag som går. Låten som bara dök upp så där tar jag som ett bevis på att det är rätt sak jag gör. Trots att Mamma Alv sa häromdagen att Alvato kan räkna bättre på svenska än på valencianska, fast hon sa det med ett skratt så hon tyckte det bara var kul när Alvato självmant presenterade poängställningen i fotbollen mellan honom själv och Pappa Alv. Jag och Mamma Alv blev förvånade i köket när vi hörde TVÅ-ETT från korridoren. Min lilla gull-Alvato!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0