Fredag

Den här veckan blev inte alls som jag hade önskat. Pappa Alv är hemma idag också, så jag känner mig inte jättesugen på att lägga mig och sola på någon terrass här halvnaken. Även om solbrännan skulle behöva bättras på. Jag upptäckte dock att även smalbenen blivit lite brända, så det är bara baksidan av benen som måste få sig lite färg också.

I förrgår var jag och barnen hemma hos Mamma Pat och lekte efter skolan. Barnen badade till och med i poolen. Jag hade planerat att åka hem till Mamma Pat ett par gånger unde den tiden jag ska ha barnen på förmiddagarna, men hon berättade för mig att hon hade bokat biljetter till Ecuador redan nästa vecka. Hon tyckte det var jättetråkigt, men hon har inte träffat sina föräldrar på två år, så det är dags att åka dit. Tyvärr fanns det inga billiga biljetter till efter att jag åkt, men hon letar fortfarande. Det skulle vara jättetrist om jag inte kan umgås med dem alls. Det kommer bli jobbiga veckor i så fall.

Idag är det födelsedag i Alvatos klass, men jag har ingen aning om var stället ligger på. Mamma Alv sa att hon förhoppningsvis kan komma iväg från jobbet i tid, men att jag måste åka och hämta barnen ändå, för att vara där när de släpps ut.

Jag är rätt seg och slö och skulle helst bara vilja ligga i solen och steka. Jag längtar efter friheten att göra precis vad jag känner för, utan att behöva ta allt för mycket hänsyn till min omgivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0