ILSKA

Jag HATAR att Farföräldrarna har sitt hus (sina hus, menar jag) så nära här.
Jag AVSKYR att de kommer hit som om detta vore deras hus också.

Nu låg jag och sov, städerskan var här, men hon stör mig inte, och plötsligt ringde det på dörren. Jag får panik och skyndar mig upp, och hör att det är Farmor Alv och hennes dotter, det vill säga, barnens faster. De är fortfarande här som om de bor här, och jag har inte gått ner och sagt hej ännu.

För jag blir så IRRITERAD på att de kan komma och gå här som de vill. Jag är den som bor här just nu, även om det inte är mitt hus. De borde inte kunna komma och INKRÄKTA på mitt privatliv så där. Jag känner mig ÖVERKÖRD eftersom jag inte kan få ha min ensamhet i fred.

Kan jag säga till dem det? Knappast. Men jag är så FÖRBANNAD på dem. Det är faktiskt inte deras hus, så lämna mig ifred! Gå tillbaka till ert och håll er där för bövelen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0