Kort dag

Helt otroligt. Jag sov till klockan ett idag, utan att egentligen varit uppe så värst länge. Strax efter tolv tror jag att det blev. Jag och Mamma Alv satt och letade biljetter till dem, och nu har vi äntligen köpt det, så nu är det bestämt att de ska komma till Sverige också.

Men tillbaka till idag. Jag vaknade redan vid 9 och kände röklukt. Det kändes som cigarrök, så min tanke var att Farfar Alv hade kommit hit, men jag somnade om i alla fall efter ett toabesök. När jag sen slog upp ögonen igen och tittade på mobilen fick jag panik när den var strax över ett. Herregud vad jag sovit alldeles för länge.

Det blev snabba tag, sminkning, lite kläder och sen ner och göra mat. Gjorde två quornfiléer, kokte potatis och ärtor och improviserade ihop någon konstig sås med persilja i. Smakade helt okej faktiskt. Jag var inte så hungrig som jag trodde, så sparade hälften så har jag mat till i morgon också.

Nu har jag ont i huvudet av allt sovande och stressande. Om mindre än en timme ska jag ju hämta barnen. Har inte haft tid med något annat än att sova och laga mat idag, så skulle behöva vila skallen lite. Inte sova, för jag tror inte att det hjälper. Men varva ner på något sätt. Känner mig på högvarv och några kilon lugnare skulle inte vara helt fel faktiskt.

Dessutom är visst Pappa Alv hemma idag. Jag hörde medan jag sov (antar att jag vaknade flera gånger, för jag drömde mycket även om jag inte kommer ihåg någonting nu) att någon antagligen var här, för hörde dörrklockan och allt möjligt. Och nu när jag äntligen gick upp så var han hemma här med. Men nåja, jag har ett inlägg jag skrev på igår, men det orkar jag inte publicera nu. Får bli i kväll eller något. Nu, hjärnvila.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Då är vi två som har sovit läääänge idag. Men jag vet att det i mitt fall beror på feber, en släng av "spanska sjukan". Verkar vara samma symptom som du hade söndag-måndag. Känner mig lite bättre nu i eftermiddag så jag hoppas vara i form till midsommarafton.

2008-06-19 @ 15:59:20
Postat av: Emily

När kommer du till Sverige? Obs! min blogg är inte aktiv för tillfället, så svara inte där! Jag pallar inte med bloggar just nu. Har dissat det mesta i över månad. Måste bli av med mitt kontrollbehov, vilket bloggar är en del av. Jag avskyr att jag "måste" ha koll på allt! Därför så låter jag bli allt just nu. Det intressanta i mitt liv är sådant jag inte vill lägga ut på nätet just nu ändå. Men, men, skit samma. Var superlänge sedan man hörde från dig!

2008-06-19 @ 19:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0