Länge sen jag skrev

Kanske dags för ett livstecken nu? Det har gått över två veckor sedan jag skrev något här nu, så är väl på tiden att det klottras ner någonting.

I fredags åkte min familj från Sverige hem efter att ha varit här en vecka. Vi bodde i en lägenhet i Madrid alla fyra och såg massa saker där och åkte till Salamanca en dag. Där träffade jag även Aki (japanska killen som gick i min klass tidigare men bytte till Salamanca). Det var en skön vecka och min familj fick även se barnens skolfestival och träffa Farföräldrarna Alv som de hört så mycket om. Och nu är det inte lång tid innan jag också tar ett flyg till Sverige!

Veckan innan dess, tja, nu kommer jag inte ihåg så mycket. Antar att det mesta var som vanligt. Eller förresten, jag hade min sista lektion den fredagen. Dagen till ära hade vi ostprovning på konversationslektionen och jag hade med mig, förutom min obligatoriska ost, vin och chips som tilltugg. Uppskattades av alla. Dessutom hade jag med mig en massa kakor till hela skolan, eftersom det var min sista dag. Hade tagit en massa bilder under veckan, och fler blev det sista dagen. Så nu ska jag förhoppnignsvis inte glömma bort min tid där alt för snabbt, och för att de inte ska glömma bort mig hade jag köpt ett kort till skolan också, och två små till Mig och E, mina bästa lärare. E hade jag till och med under ALLA 8 månader. Det är högst ovanligt eftersom vi byter lärare varje månad, men henne lyckades jag få i minst en lektion.

Den här helgen har vi fått sällskapa med Farföräldrarna Alv igen, Alvita hade nämligen dansuppvisning i skolan, och resten av helgen har familjen även bestått av tvillingkusinerna på nästan 7 år och deras pappa. Och igår gjorde jag pizza till hela högen av människor eftersom Mamma Alv var på skolåterträff i Valencia.

Fotbollen sågs naturligtvis här också. Lite trist att vara ensam svensk här bland alla spanjorer, men så länge vi höll 1-1 kunde jag i alla fall vara lugn. Men som vi alla vet, i slutminuten föll Sverige och i soffan reste sig allihopa och skrek och jag ville bara sjunka ner i min fåtölj. Men, men, de har faktiskt inte retat mig speciellt mycket, det var ju bara på tur och domslut som Spanien vann.

Idag har vi planerat för Familjen Alvs resa till Sverige i slutet av juli. En massa som måste tittas på noga. Flyg, tåg, bil och allt möjligt. Det är inte lätt minsann, men det går framåt i alla fall.

Jag kan ju avslöja att nu är det faktiskt mindre än en månad och så är jag på svensk mark igen. Vilket exakt datum tror jag att håller tyst om ett tag till.

Nästa vecka är jag i alla fall ledig på förmiddagarna eftersom jag inte har några lektioner. Jag ska dock ha barnen som vanligt på eftermiddagen tror jag, trots att Mamma Alv börjar jobba halvtid och ska sluta vid 15. Men antagligen kommer hon inte hem förrän efter 16 i vilket fall som helst, så därför ser det mesta ut nätan som vanligt, bara det att när jag kommer hem med barnen från skolan är hon antagligen redan hemma också.

Så, det får räcka som uppdatering. Jag ska se om jag lyckas skriva mer frekvent här nu framöver. Det har verkligen varit en dålig bloggperiod nu, hoppas att det ändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0