Konstigheter, lägenheter och au pair nyheter

Ibland gör man lite konstiga eller roliga saker i sömnen utan att tänka så mycket på det.

Förrförra natten svettades jag och vände och vred på mig i sängen på grund av värmen som kommit nu. Av någon outgrundlig tanke kom jag på, halv-, eller tre fjärdedels-, sovande, att jag kunde fläkta mig med min solfjäder. Så jag tog fram den nästan automatiskt ur nattduksbordslådan och svalkade mig. Det fungerade bra, och jag somnade om igen. Men inte förrän jag lagt solfjädern på nattduksbordet. I vanliga fall brukar jag somna med exempelvis mobilen eller mp3:n i sängen, men inte solfjädern inte. Om någon hade sett mig där, mitt i natten i mörkret, fläktande mig så där, hade de nog trott att jag drömt eller något, och det hade nog sett lite roligt ut. Men det fungerade ju!

För övrigt ligger min kamera nu mera i en burk med ris. Den har nämligen blivit fuktig och vill inte fungera, så Mamma Alv föreslog att vi kunde lägga den på tork i en rislåda. Det hade nämligen fungerat med hennes systers mobil när den trillat i poolen. Efter tre dagar i rishavet hade den varit som ny, så man kan ju hoppas att min kamera gör samma sak.

Igår var det skolavslutning på Alvato. Men det var minsann inga söta sommarklänningar och "Du ska inte tro det blir sommar" eller "Den blomstertid". Nej, här var det seriöst så det smällde om det. 6-åringarna som nu slutade Educación Infantil (alltså fick Alvita inte delta i festligheterna mer än som åskådare) hade sina bästa skoluniformer, långbyxor för pojkarna, kjol för flickorna och allihopa hade vita skjortor. Däruppå hade de röda band på brösten med skolans emblem, och de hade även fått en sådan där svart fyrkantig mössa med en tofs hängande på. Tyvärr fungerade alltså inte min kamera, men jag använde Mamma Alvs istället, så jag ska se om jag lyckas få alla korten till min dator också.

Efter diplomutdelning och sång i form av "Auld Lang Syne" åkte vi hem, och lite senare kom Familjen Pat och hälsade på. Det var trevligt och naturligtvis åt vi paella. Det gör vi alltid när vi har besök, och jag föredrar paella med kyckling, för då kan jag lätt som en plätt vara utan köttet. Värre är det när Mamma Alv gör, som igår, med skaldjur och bläckfiskdelar i. De är så små och kan lätt tas för ris, så det blir en hel del pillande för mig när jag äter den typen av paella.

Vi letade även au pairer till Mamma Pat, men eftersom jag faktiskt har så stor koll på allting, hjälpte inte Mamma Alv till jättemycket. Det hon gjorde var att skriva ett mail på spanska, det var nog det viktigaste hon gjorde, haha. Idag har Pappa Alv skapat sitt konto på Internet så nu börjar deras sökande också (Mamma Alv väckte mig klockan 9 för att fråga mig om jag hade kvar deras information som de hade förra året, och det hade jag, så var tvungen att gå upp och fixa det). Kommer bli trist att lämna dem, men samtidigt skönt. Det är så blandade känslor så man vet inte hur man ska reagera. Men de kommer ju och hälsar på i Sverige, så det blir förhoppningsvis inte ett alltför tårfyllt avsked här i Spanien.

Jag har kollat runt på lägenheter i Sydney nu också. Har tittat på små fina möblerade studior eller enrumslägenheter, och det finns en hel del faktiskt. Priset är väl inte helt billigt, men med tanke på att det är möblerat är det ju som en hotellvistelse och då får man väl räkna med att det kostar lite extra. Men, men, vi får väl se. Jag har även en jobbalert som säger till när det kommer nya jobb. Problemet är att de flesta bara har telefonnummer för att kontakta dem. Så, vi får väl se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0