Besöksvecka: Tisdag

Vi gick upp och åt frukost vid 7-tiden om jag minns rätt. En rätt okej sådan, även om det inte var den bästa hotellfrukosten jag ätit, men vi fick ju mat i alla fall.

Sedan åkte vi Metron för att sedan åka tåg till tågstationen där jag ställt bilen kvällen innan. När vi kom hit till huset blev det en snabb genomvandring och visning. Sedan bar det av till Valencia, för att där träffa Familjen Alv, bo i deras lägenhet och uppleva "Las Fallas".

Bilresan gick bra, jag körde hela vägen (brukar ta 3,5 timme när Pappa Alv kör och vi inte stannar, tror det är ca 35 mil), och vi hade både spansk och svensk GPS med oss. Trots detta vimsades det till alldeles inne i Valencia. Jag vet inte hur många gånger jag blev sur på gps:en och vägarna som inte visade hur man skulle köra. Vi vimsade i säkert en halvtimme utan att på riktigt ha någon större koll på läget. Men till slut kom vi i alla fall fram.

Väl framme (tror klockan var runt 16.30-17)

-----

Familjen Alv kom hem för två timmar sen ungefär, mitt i mitt inlägg. Så nu har vi ätit mat och barnen var rätt glada över att se mig. Kul det i alla fall. Så nu fortsätter mitt inlägg.

Jag tror vi åt lite i lägenheten, men minns inte riktigt, men därefter vilade vi lite i lägenheten, och vid ca 20.45 åkte vi in till själva centrum i Valencia. Vi gick runt och kollade på Fallorna (det är alltså stora figurer och konstverk gjorda av kartong, alla kritiserar något och sedan eldas de upp sista dagen) och så köpte vi varsin pizzabit på vägen också, det var kvällsmaten.

Vid 1 (på natten snackar vi om nu alltså) skulle det var stora fyrverkerier, så vi gick till platsen där de skulle vara, och fick vänta i en halv evighet. Jag tror inte att de började skjuta upp dem förrän 2 någonting. Det var jobbigt att vänta på, men å andra sidan var det verkligen fyrverkerier som heter duga. Värre än nyår i Sverige, mycket, mycket mer.

Men sen efter ett bra tag kom vi i alla fall tillbaka hem, och kunde sova ut, eller nästan i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0