Besöksvecka: Torsdag

Jag ville åka iväg någorlunda tidigt, eftersom jag hade planerat att vi skulle till Alcalá på kvällen. 10 hade varit en bra tid, men tack vare att vi fick vänta halvt ihjäl oss på brandmännen ville jag sova ut innan jag blev tvungen att köra hem hela vägen igen. Vi kom i alla fall iväg vid 12, vilket var okej tid också. Om det inte vore för trafiken.

Först och främst. Jag AVSKYR GPS:er. Speciellt sådana som lurar ut en att köra på spårvagnsspår!! Fy fan rent ut sagt. Jag blev skiträdd när jag blev tvungen att köra där, för det var så vitt jag förstod ingen väg där bilar normalt skulle köra. Så tänk om det kommit ett tåg? Vad hade jag gjort då?? Jädrans gps-apparat! Vi hade nog klarat oss bättre utan den vid det tillfället.

Sedan, motorvägarna (för först var man tvungen att köra en bit på A7 mot Barcelona för att komma ut på A3 mot Madrid) var helt smockfulla av bilar. Hela A7 gick i snigelfart, 1:ans växel blandat med att stå helt stilla. Säkert en timme i den farten.

A3 var inte mycket bättre. Först samma snigelhastighet, och sedan något lättare, men fortfarande fullt med bilar överallt. Helt otroligt. Det positiva med det får väl vara att jag övade krypkörning ordentligt.

På vägen hade vi planerat att stanna till på eventuellt två ställen. Ett ställe för att äta lunch, "Parador", som är en spansk hotellkedja med hotellen i slott och liknande, och en romersk fornminnesstad. Vi kom till Parador men det var helt utanför motorvägen, och sen fick vi vänta på att beställa. Så där gick massa extratid också. Vi beslutade oss när vi åkte att vi inte skulle till den romerska staden, för klockan var ca 17 och alla ville hem.

Vi behövde tanka när vi väl kom hem, det var nästan slut i tanken, så jag tänkte åka till den traditionella lilla tankmacken där jag alltid tankar. Men, för första gången jag varit där hade han stängt. Och då blev det panik. Vi var tvungna att tanka innan morgondagen, eftersom det skulle vara långfredag och vi visste inte vad som skulle ha öppet. Klockan var nästan 19 tror jag när vi kom hem, och då blev det bara toapaus och så styrde vi kosan mot en annan mack, som jag inte var helt säker på var den låg.

Vi kom i alla fall hyfsat rätt till att börja med, men sedan blev jag osäker på allting. Så, jag försökte ringa Mamma Alv, men hon svarade inte. Men efter att ha väntat ett tag på en öde väg ringde hon upp, och då fick jag klart för mig vart jag skulle åka. Och så fick vi vår disel normal till slut.

Alcalá var ju inte att tänka på efter dagens alla äventyr, så pappa lekte med min dator, och jag, mamma och lillebror tittade på Se upp för dårarna tillsammans. Myspys. Kvällsmaten blev mackaroner och quornbullar, och sen gick vi och la oss tror jag, utan att planera nämnvärt för morgondagen, trots att jag ville det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0