Ett vanligt inlägg

Nu till ett inlägg om de senaste dagarna här.

Idag är det alltså lördag, om två timmar börjar Andra Chansen, som jag hoppas att SVT som vanligt ska sända direkt. Jag har inte gjort så mycket idag, och Familjen Alv är för tillfället utflugna någonstans, det är i alla fall tyst här i huset. Mamma Alv har pratat om att rensa i växterna de har här utanför, så tror att det är det som det pysslas med.

Innan idag tvättades det fönster för glatta livet, i alla fall tyckte Alvita att det var kul. Alvato höll sig dock inomhus med sin dator och jag höll honom sällskap medan Föräldrarna Alv tvättade fönstrena på utsidan, och det ska tilläggas att det är inte få fönster de har, plus att det sitter fönster lite överallt och tja, det är svårt att förklara, men de använde sig av en lång, lång sak och tror de hade någon form av stege också, men är inte helt säker. Alvita sprang lite fram och tillbaka mellan mig och Alvato, och Föräldrarna Alv. Varje gång hon varit inne hos oss skulle hon pussa hejdå till oss båda. Ibland är hon för gullig. "Un beso!!" När hon är på det humöret är hon en liten sötnos.

Igår lagade jag och Mamma Alv massa mat. Okej, det var mest hon som gjorde det, men jag hjälpte till i alla fall. Hon har en mystisk apparat som man kan göra det mesta med hjälp av. Puré, köttfärssås, soppa, tårta, glass, ja, jag vet inte allt. Vi har en receptbok som tillhör mackapären, och Mamma Alv sa att det finns jättemånga fler med specialämnen så som pasta, glass och så vidare. Hon visade mig hur den fungerade och jag hjälpte till med att skala morötter, potatis och allt möjligt. Plus, den här mackapären väger allt man häller i också. Så ska man ha 50 gram olivolja, då häller man upp och så ser man precis när man ska sluta. En helt otrolig maskin det där. Åh, man kunde göra pizzadeg också. Som en sån där maskin som många har i hemmet i Sverige, men aldrig använder (mamma använder den dock när hon ska storbaka till marknader och så, eller har jag fel, Mammica?), fast med hundra fler möjligheter.

För övrigt har det nog inte hänt så mycket. Igår i skolan åt vi tapas eftersom vår konversationslektion handlade om det. Och ja! En annan sak som hände i torsdags: Jag brukar sitta på en bänk, eller ah, det finns några bänkar att välja på på samma torg så jag byter runt lite, men i alla fall på samma torg, och två gånger har samma kille kommit och frågat mig om jag vill svara på någon form av enkät. Första gången sa jag att jag inte pratade spanska. Andra gången sa jag att jag inte pratar spanska, med ett leende, och då kände han igen mig och skrattade till också. Tredje gången var alltså nu i torsdags. Den här gången sa jag bara Hola och log, och då skrattade han. Men när han skulle gå vidare frågade jag honom vad det var han ville egentligen. Så, jag svarade på hans frågor, jag menar, tredje gången gillt får väl ge resultat, eller? Det handlade om hur jag åt och hur mycket jag tränar och så, och som tack för svaren (kanske bara 6-7 frågor eller så) fick jag en gratis rådgivning och undersökning på företaget eller vad man ska kalla det, som gjorde undersökningen. Tror inte att jag ska gå dit, men ändå.

I veckan köpte jag en ny sorts choklad på Carrefour, och när jag öppnade den och smakade var det som Twix! Precis likadant, så nu har jag storätit choklad hela veckan. Inte bra alls, inte bra. Men det är ju så gott, haha. Den vanliga chokladen jag brukar köpa är som Mars, så nu har jag båda de två, fast i Carrefours egna versioner. Billigare så, tror jag i alla fall. Om än inte nyttigare så kanske jag sparar in någon euro på att sponsra Carrefour. Även om jag sparat mest på att inte köpa någonting alls, haha.

Och nu orkar jag inte skriva mer. Det är så skönt med en helt vanlig helg för en gångs skull. Två av de tre senaste helgerna spenderade vi ju i Valencia, och den tredje vad jag ensam med barnen och Farföräldrarna Alv. Men nästa helg kommer jag var Helt ensam eftersom Familjen Alv ska till Valencia igen då, och på måndagen därefter kommer min egen familj hit. Ska bli kul att visa dem runt överallt, och att bo på hotell en stund också. Längtar efter lite äkta ledighet.

Kommentarer
Postat av: B

Sektvarning!! De där frågorna är ju ett knep som är typiskt för scientologerna (och kanske andra sekter också). Sedan kommer inbjudan till en grundligare genomgång/rådgivning - helt gratis givetvis - första gången!! Gammalt knep, sedan 1960-talet, minst. Det där är en typ av phishing ska man akta sig väldigt noga för.

2008-03-09 @ 14:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0