Klippt

Igår gjorde jag något jag tänkt göra länge, men inte haft varken tid eller mod till att slå slag i saken. Men nu är det alltså gjort. Jag har klippt mig, och inte lite heller för den delen. Det är minst 10 centimeter kortare, och säkerligen mer än så, snarare 15 skulle jag tro, fast vet inte säkert. Det roligaste var dock kommentarerna jag fick idag i skolan, främst från Ren (kille från Brasilien/Australien) och Mik (kille från Kina). När jag kom stegade in i kafeterian på rasten och Ren fick syn på mig för första gången hoppade han bakåt och utbrast:

¿¡Qué pasa!?

Vilket ungefär betyder "Vad har hänt!?". Han tyckte i alla fall att det var snyggt, så det var ju trevligt, haha. Ungefär samma sak hände med Mik när jag kom in i klassrummet. Roligt att få sådana reaktioner, och jag tror faktiskt att det var ärligt gillande jag fick. Även om jag själv nästan tycker det är lite för kort, men man vänjer sig. Plus att jag hade rakt hår idag, vilket jag inte haft på länge, så därför blev skillnaden extra stor.

Dessutom frågade jag Ren idag om han skulle ut i helgen, och det skulle han. Till Madrid med en massa folk sa han, så jag frågade om jag eventuellt kunde hänga på, och det sa han självklart ja till. Jag kommer nämligen vara ensam hemma från jag vet inte när. Antagligen torsdag eftermiddag eller fredag, så då tänkte jag passa på att göra något intressant. Kommer dö av uttråkning annars. Så, på fredag blir det eventuellt utgång i Madrid för fösta gången, problemet är bara som vanligt sovställe. Vi kommer antagligen vara ute till sexsnåret, och sen vet jag inte hur det blir. Jag får nog ta ett snack med Ren i morgon. Om det är smartast att jag tar bilen in till tågstationen som vanligt, eller om jag tar bussen så att jag kan åka hem direkt på morgonen/förmiddagen utan att bekymra mig för någonting. Vi får se, det kanske slutar med att jag blir hemma, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Mammica

Ooops, kommer vi att känna igen dig på måndag?

2008-03-13 @ 08:42:47
Postat av: Emily

Oh, har du också klippt dig?! Det är rätt lustigt. Du härmar mig med rätt mycket. ;) Hehe, hoppas det blir bra i alla fall. Jag vill se en ny och fin bild!

2008-03-18 @ 21:45:33
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0