Madrid by night, oh yeah!

Jag kom nyss hem, och snart har jag varit vaken i 29 timmar i sträck. Första gången det inträffat i mitt liv vad jag vet om. Jag vilade visserligen en knapp halvtimme vid 19-tiden, men den räknas knappt.

Kvällen i Madrid blev helt kanon. När jag kom in med bussen vid 21.20 mötte jag Ren vid Carrofour och sen gick vi till tågstationen med ett toalettbesök på vägen. Vi tog tåget in till Madrid, en liten Metro-tur och så skulle vi leta reda på stället vi skulle träffa övriga på. Men det var lättare sagt än gjort, men till slut kom vi i alla fall dit, och väl där fick vi vänta i en evighet på de andra, men det gick bra ändå.

Efter en stund på ett par timmar eller så, gick vi mot målet för kvällen. "La Kapital". Ett gigantiskt diskotek med sju våningar och det var kanon där. Alla blev inte insläppta av någon anledning, men jag och Ren kom smidigt in. Plus de flesta av övriga en stund senare.

Kvällen gick fort, men jag drabbades av lite sömn- och trötthetsattacker, men det var inte så farligt. De gick över rätt snabbt, och när vi väl gick ifrån La Kapital vid 6-tiden piggnade jag till igen. För en stund i alla fall. När vi satt på tåget tillbaka till Alcalá var jag lite halvtrött och seg, men sen när vi kom ut i friska luften igen blev jag bra och pigg. Då var klockan närmare sju och mitt första vakna dygn var avklarat.

Min buss till min by skulle inte gå förrän vid 10, så Ren hade lovat att vänta med mig, vilket han också gjorde. Vi strosade runt och satt på lite bänkar här och var, och de tre timmarna gick rätt fort de också.

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova lite. Familjen Alv är fortfarande här, men de ska åka lite senare. Jag har ätit lite frukost, och nu ska det nog bli skönt att sova. 29 timmar i vaket tillstånd är nog jobbigare än man vill tro. Är lite skakig och benen är trötta efter dansande och gående. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Så roligt att du hade roligt! Och så skönt att höra att du är hemma igen lyckligt och väl efter partajandet!
Pappa och jag har varit i Halmstad och köpt lite presenter till familjen, så nu är det klart.
Kramar!

2008-03-15 @ 15:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0