Melodifestival med mera

Jag vet i alla fall två som kommer rösta på Sibel om hon skulle åka till Belgrad. Hon har nämligen två stora nya fan i Alvato och Alvita. Speciellt Alvato gillade "the girl in the pink dress", och hennes namn var enkelt att säga, så nu är det Sibel som gäller här i huset.

Jag tittade nämligen på Melodifestivalens Andra Chans tillsammans med Alvato och Alvita, och även Mamma Alv höll oss lite sällskap. Det var trevligt, även om Alvato var fruktansvärt otålig i slutet för han ville att jag skulle leka med honom istället. Men jag sa att vi var ju tvungna att titta om Sibel skulle gå vidare eller inte. Och det gjorde hon ju som tur var, för jag tycker ärligt talat att hon var värd det.

Även ikväll strulade tekniken en aning, men det är väl inte hela världen att man får starta om sändningen lite då och då, jag såg ju ändå den största delen av det hela. Minuset var dock att jag missade ganska mycket, så när som på hela, av Herr Luuks låt till Unge herr Björn. Men den kommer säkerligen ligga uppe på YouTube snart, om den inte redan gör det, så då kan jag ju få titta på den i lugn och ro.

Jag och Pappa Alv tittade på "An inconvenient truth" innan, fast vi hann inte se klart hela, så ska ner och fråga om han vill titta färdigt, men just nu pratar han i telefon, så är inte ett så vidare bra ögonblick för det nu.

Och barnen har varit mysiga nu ikväll. Båda två ville sitta i knät på mig när vi tittade på Melodifestivalen och sen ville båda busa med mig.

En sak som dock förbryllar mig är, jag vet inte hur ofta de borstar tänderna. Det är inte varje kväll i alla fall, som det nästan är lag på i Sverige (i alla fall en osynlig sådan, som i princip alla följer). Jag vet inte om jag ska fråga Mamma Alv om det, för jag tycker det är viktigt att man borstar tänderna de där två gångerna om dagen. Eller om jag ska fråga barnen istället. Jag tror de borstar tänderna i skolan, för de har tandborstar med sig. Men, jag vet inte hur ofta de gör det, antagligen bara efter lunchen eller något i den stilen.

Varje gång jag har påbörjat nattningen med barnen har jag alltid borstat tänderna på dem. De börjar och gör det själva, och så tar jag en sista omgång för att rensa ordentligt. Tandaborstning är viktigt, så man inte blir tandalös med ruttnande käkar i förtid. Tycker jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Snygg klocka!

2008-03-09 @ 20:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0