Svengska

Ikväll har jag blandat engelska med spanska och svenska lite hej vilt. Då kan det bli lite tokiga meningar. Som till exempel:

Be careful, the säng is moving!

Ett exempel från en annan dag för ett bra tag sen är det här:

The dragon is creating eld.

Jag tror ju inte att det är det mest effektiva sättet att lära barnen svenska, men än så länge går det rätt bra. Alvato kan säga många saker, dels räkna från 1-10, säga god natt, god morgon, hej och hej då och säkert något mer som jag glömt bort här i min trötthet.

Rubriken snickrade jag förresten ihop av svenska/engelska/spanska.

Och om jag orkar i morgon kanske jag ska ta och berätta om det största bakslaget jag och min familj fick stå ut med under tiden här i huset, och kanske även att jag börjat en ny spanskaklass, även om det bara är jag och Yas som går i den. Men nåja, det tar vi i morgon. Nu blir det lite läxgörande tror jag, om inte huvudet smäller av snart vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0