Tidsproblemist

Jag blir inte klok på mig själv ibland. Den här morgonen var helt skruvad, eller ah, det var väl jag som var lite bakom flötet och trögtänkt.

Det är så illa att jag inte ens vet vad som var verklighet och vad som höll sig inom drömmarnas värld. Men nåja, jag berättar det som jag minns, tror jag.

Jag minns att jag tittade på klockan som visade ca 6.15 och jag antog att den ringt en stund tidigare och att jag snoozat den, så jag kunde vila en snoozning till tänkte jag. Dock vet jag inte om något av detta verkligen hände, eller om det bara var ganska verklighetstrogen dröm. Men så vaknade jag upp igen, tittade på klockan och då tyckte jag den var 6.45, och det är nu det börjar bli lite snurrigt, för jag la telefonen på nattduksbordet, tänkte att oj, jag har försovit mig, varför har inte Mamma Alv väckt mig ännu? Vi ska ju åka 55, och nu var den 45! Så, jag tänkte att aja, jag får väl äta frukosten i bilen vägen då, och sminka mig nu. Men sen tittade jag på klockan igen, och då var den 6.35. Det är därför jag inte riktigt får i hop vad som hänt och vad som inte hänt. Jag var nog rätt så sömning och inte vaken eller sovande, utan mitt emellan.

Det hela slutade i alla fall med att jag tänkte det där med att äta frukost i bilen, så jag satte igång att sminka mig, men det gick rätt segt. Och sen gick jag in på toaletten, och som vanligt är det den bästa platsen för smarta idéer. Rätt som det var när jag stod där mitt i badrummet slog det ner som en blixt i skallen på mig. Klockan var 6.35, inte 7.35!! Jag hade tagit fel på en timme. Och jag skojar inte när jag säger att jag stod fastfrusen och bara gapade av förvåning, eller hur man nu ska beskriva känslan. Puckad kanske är bättre ord för hur jag kände mig.

Jag bestämde mig ändå för att gå ner och äta frukost i lugn och ro, och när Mamma Alv kom ner i köket och jag redan satt och åt min müsli undrade hon vad som hänt, så jag berättade för henne hur knäpp jag är, och sen gick jag upp och sov igen. Jag hade ställt klockan på väckning 7.45, trodde jag ja.

När jag vaknade 7.52 och undrade varför i hela friden jag inte vaknade förrän nu, eller tja, jag antog att jag snoozat igen, märkte jag att mitt dumma nöt ställt klockan på 6.45. Kan det bli mer fel än så med timmarna?? En helt snurrig morgon i klockmaskineriet.

Sen gick dagen rätt bra, fram tills att jag satt på min bänk och väntade på bussen. Jag skulle leta fram mina pengar tänkte jag, brukar se om jag har jämna pengar, smidigast så, men då hittade jag inte min plånbok! Jag hade glömt den hemma i min handväska. Så, jag bestämde mig för att skynda bort till skolan och se om någon kunde avvara 2 euro till en stackars svenska som inte hade pengar till bussen, och naturligtvis fick jag fatt i mina eurosar av sekreteraren. Så jag kom hem trots allt, och därefter har det inte varit så hemskt många problem.

För det första har vädret varit kanon de senaste dagarna. Sommarvärme och solsken hela dagarna. Barnen lekte glatt och länge, och sen åkte vi hem en sväng till Mamma Pat. Hennes lilla dotter på snart två år är världens gulligaste. Hon säger "Anna" och springer fram till mig eller vill att jag ska komma till henne. Hon är ett litet yrväder som man hela tiden måste hålla koll på, men en liten charmgris är vad hon är.

Och snart måste jag prata med Föräldrarna Alv om helgen och veckan som kommer. Massa som måste planeras. Allt är lite osäkert just nu. Och sitter och stressar för att jag vill att min egen mamma ska logga in så man kan prata med henne om det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0