Fram och tillbaka

Fortfarande ingen tid till ett Sevilla-inlägg, men nåja, det kommer när det kommer.

Dagarna här skiljer sig verkligen åt. Igår lekte jag och barnen i garaget i en timme. De åkte runt på sina inlines kring plastkrukor som fungerade som koner, jag sprang runt jag också, samtidigt som jag hade bilens högtalare skikandes Sommartider, hej, hej, sommartider! Det var jättekul i alla fall.

Idag däremot var Alvato hemsk mot mig. Ville att jag skulle åka hem till Sverige och stanna där. Men utan att jag blev arg och skällde på honom sa han frivilligt förlåt efter ett kort tag. Då kände jag mig som en bra au pair igen. Men han träffade en öm punkt där, för vill inte barnen att man ska vara närvarande, ja, då är det svårt att stå ut, men som tur var så skyddade Alvita mig och sedan insåg Alvato att jag nog är rätt okej vanligtvis. För sen spelade vi massa fotboll i korridoren och räknade poängen på svenska.

Det kändes dock väldigt sårande att han sa att han inte ville ha mig här, men det är så livet som au pair är, det gäller bara att se det positiva och strunta i alla dumheter barnen hittar på. De är ju trots allt barn.

Dessutom sa jag till Mamma Alv i morse i bilen att jag antagligen stannar två veckor i juli hos dem. Det märktes på henne att hon gärna ville ha haft mig kvar längre, men samtidigt måste jag ju ta hänsyn till mig själv också och få lite tid med min egen familj hemma i Norden. Så jag tror att det blir en bra kompromiss att stanna här halva juli och åka till Cádiz dagen efter min födelsedag. Visserligen hade jag kunnat åka ner tidigare, men eftersom Mammica gärna vill ha mig hemma på min födelsedag så får vi väl se om jag gör så.

Nu ska jag göra ett litet arbete om ABBA som jag ska framföra i morgon. Men är trött, så får se hur bra det blir. Har bett Ren ta med sin skiva till skolan i morgon (jag har bara låtar på datorn, och orkar inte bränna en skiva bara för det), så det blir nog okej trots allt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Va bra :D Då får jag träffa dig trots allt ;)

2008-05-09 @ 06:54:47
Postat av: Mammica

Tja, det är kanske tvärtom att Alvato gärna vill ha dig kvar. Men det börjar gå upp för honom att du faktiskt ska lämna honom snart. Då kan det vara lättare att säga att HAN vill att du ska åka hem - för att lura sig själv och andra. Det är aldrig roligt att bli lämnad. Det har ju varit ganska tydligt att han faktiskt tycker om dig (trots en del dumheter emellanåt).

2008-05-09 @ 16:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0