Helgsammanfattning

Jag kanske ska ta och berätta lite om helgen också, innan det blir helg igen.

I lördags åkte vi till Toledo med skolan, jag, Ren, en italiensk kvinna som heter Ema och läraren Luc (alltså inte samma Luc som fortfarande kommer vara min bästa vän härifrån) som bara är 23. Hon är från den staden så hon visade oss runt bra och vi fick se en del saker. Dock regnade det mest hela tiden, så det hade ju kunnat vara bättre.

Söndagen spenderades först i Madrid med Ren, för vi var tvungna att hämta ut biljetterna till tjurfäktningen som är på fredag. Sedan var jag bara här hemma och gjorde inte mycket, medans Ren på kvällen gick på fotbollsmatch i Madrid. Jag är avis, för jag ville också göra det, men tyvärr hade jag ingen möjlighet till det.

Något jag skrivit om innan här, och som jag ogillar att Föräldrarna Alv gör, är att ljuga för barnen. När Pappa Alv åkte och tittade på Formel 1 sa de till barnen att han var hos en släkting och hjälpte till med en examen. Farmor Alv var här hos oss en stund då, och vi slog på tv:n och där var racet i full gång. Hon sa så klart att nu får vi se om vi ser pappa där, och barnen blev naturligtvis förvånade men accepterade förklaringen att han visst var i närheten av banan. Hrm, inte så värst smart enligt mig.

I lördags hände samma sak. När jag kom hem från Toledo frågade ALvato mig om jag hade tagit med mig datorn. Jag svarade nej, tyckte frågan var konstig. Men så sa han att Mamma Alv sagt att jag gjort det, hon hade alltså gömt undan datorn för att han inte skulle spela på den. Jag ogillar skarpt att man gör så, det är så lätt att sanningen kommer fram och då har man indirekt visat barnen att det är okej att ljuga. Inte speciellt bra enligt mig. Inte för att man ska vara brutalt ärlig mot barn i alla frågor, men i sådana här "småsaker" tycker jag ändå att man ska hålla sig borta från lögner och påhittade undanflykter.

Nu ska jag titta vidare på Inför ESC på svt:s hemsida.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Håller med dig om ljugande!
Enda gångerna vi ljög för dig och E var om tomten... men det är väl förlåtet nu? Och vi blev ju också avslöjade så småningom.

2008-05-12 @ 21:42:11
Postat av: B

En gubbe gick förbi några barn.
-Hej,barn, vad gör ni?
-Vi tävlar om att ljuga. Den som ljuger värst får en kola.
-Inte ska ni ljuga barn, det gjorde aldrig jag när jag var liten.
-Ge gubben kolan!

2008-05-13 @ 19:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0