Sista inlägget (DEL IV - Madrid till Köpenhamn)

Jag letade reda på gaten och ställde mig i kön. Precis i rätt tid, 13.00, började vi gå om bord, och sedan gick allt som smort. Resan gick bra och flygvärdinnorna (och flygvärden) var svenska (en fördel mot Spanair där de vanligtvis är spanska) och kaptenen var dansk.

Jag hade bokat en tågbiljett hem från Köpenhamn, men skulle missa det med en liten marginal, det skulle gå 16.36 och jag skulle landa 16.45. Därför hade jag pratat med mamma och hon hade kollat upp att nästa skulle gå 18.36 och det skulle jag förhoppningsvis hinna med.

Mitt lilla nöt var dock lite förvirrad av all stress och tänkte helt fel, vilket skulle visa sig senare. Jag tänkte att jag bara skulle ha 45 minuter på mig på Kastrup, så därför köpte jag en muffins, en choklad och en vattenflaska på flygplanet, eftersom jag antagligen inte skulle hinna äta någonting i Köpenhamn. Jämte mig på planet satt för övrigt ett danskt ungt par i ungefär min ålder som jag pratade med. Min danska är inte superbra, jag är mer inne på norksa, tack vare Pappa Norrman från Alvato och Alvitas skola, men vi klarade av att samtala ändå. Trevligt.

Väl på Kastrup hade jag fortsatt flyt med min väska. Jag fick den väldigt snabbt, men medan jag väntat på den hade jag hunnit äta upp mitt lilla flygmellanmål. Därefter skyndade jag vidare mot tågen och fixade min biljett. Jag tittade snabbt på klockan och kom fram till att jag hade ungefär 20 minuter på mig innan avgång, så jag letade reda på en liten kiosk och köpte en avokado-ost-tomat-macka, var sådär, men den slank ner ändå för jag var fortfarande rätt hungrig.

När jag satt där och åt min macka tittade jag på klockan igen, och då slog mig att klockan var bara kvart över fem, och inte kvart över sex som jag hela tiden tänkt. Jag hade alltså tänkt fel på en hel timme och stressat ihjäl mig i onödan. Jag fick således vänta på tåget i en timme extra, men det gick bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0