Sista inlägget (DEL I - Hej då Cádiz)

Jag vet att jag borde ha skrivit för en evighet sedan, men det har helt enkelt inte känts så värst kul, det innebär ju eventuellt att jag skriver på sista versen i den här bloggen. Jag tror det kommer bli rätt mycket, så tänkte dela upp det i lite olika delar. Hur som haver tänkte jag börja med att avsluta tiden i Cádiz och Madrid.

De sista dagarna i Cádiz var det inte strandväder en enda dag, så det var bara poolen som gällde. Det var nämligen så blåstigt att sanden kunde göra skada om man vistades vid havet, men det gick bra ändå. Just nu minns jag inte om vi gjorde något särskilt de där sista dagarna, mer än att den allra sista dagen åkte vi äntligen in till själva Cádiz, så jag fick se den också till slut. Därefter åkte vi in till Jeréz och flygplatsen. Jag skulle åka till Madrid på kvällen och Mamma Pat skulle hämta mig på flygplatsen där.

Avskedet med familjen i Cádiz var lite sorgligt, för jag trivdes verkligen toppenbra med dem. Det hela gick ju mest ut på att vi gick till stranden, poolen och gjorde utflykter. Dessutom betalade jag ju ingen mat över huvudtaget, de köpte ett par strandskor och en bok till mig, plus att de egentligen hade velat köpa något mer när vi var i Tarifa, och som grädde på moset fick jag en väldigt bra lön för det hela. Så nästa augusti jag inte har något för mig vet jag definitivt vad jag skulle vilja göra!

Flyget till Madrid gick bra, även om jag var supernervös. Jag kom på mig själv med att sitta och hålla tummarna i starten. Jag var så klart orolig eftersom olyckan på Madrids flygplats fortfarande kändes väldigt nära och skrämmande. Men som tur var gick allt jättebra. (Övrig information är att jag flög med Iberia, och inte Spanair som drabbades av olyckan.)

Jag åkte hem med Mamma Pat och Jav och Lin (hennes barn för den som inte minns), och båda två kom ihåg mig, även om Jav tyckte att jag pratade annorlunda, haha. Jag spenderade kvällen med dem och Paq och mer intressant om det finns inte att säga.

Kommentarer
Postat av: malin björk

hej. Ser att du varit au pair i spanien. Jag planerar att åka dit som au pair med nu snart. Undrar om du sökte genom en agentur eller privat? Isf vilken? tack på förhand

2009-01-10 @ 00:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0