Snickesnack

Klockan har runnit iväg och blivit sen. Det blir lätt så när man pratar om ditten och datten med en spanjor. Tiden liksom bara flyger sin kos.

Vi har diskuterat "per" och "per a", eftersom föräldrarna sa en sak och min lärare en annan. Alltså letade Felip upp en grammatikbok från när Maria gjorde ett katalanskprov, och tja, där hittade vi svaret, men även nya frågor. Att det ska behöva vara så komplicerat.

Sen har vi pratat om Marias jobb och att hon har alldeles för mycket att göra. Jag önskar jag kunde hjälpa till mer, men det går nog inte.

Och tja, ikväll efter lektionen följde jag med Maya hem och spelade kort med henne och en italiensk/tysk tjej. Jag lyckades vinna sista spelet. Jippi!

Dessutom är det min namnsdag idag, i tio minuter till. Men bara två grattis har jag fått, dels från Maya (eftersom jag råkade säga att det var "mitt helgon" idag) och dels från Mammica här på bloggen (jag var lite orolig att ingen där hemma skulle komma ihåg).

Jag funderar på att göra kladdkaka någon dag, jag är hemskt sugen på det nämligen. Och kardemummagryta med doft av något annat, eller om det var tvärtom. Mammica, skicka mig receptet!

Kommentarer
Postat av: Lollo

haha ska jag skicka receptet på kardemummagrytan? jag har kvar det! xD

2010-12-10 @ 02:09:02
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Mammica

Klart att vi kommer ihåg dig! Men Telias nät fungerade inte igår kväll så det kan nog vara förklaringen till att det inte var fler som hörde av sig.

Recept kanske kommer i helgen. I kväll ska jag titta på Nobelkalaset och se vad gästerna där blir bjudna på.

2010-12-10 @ 07:25:03
Postat av: Sara

JAG kom ihåg att det var din namnsdag!! Men jag smsade kanske fel nr? Smsade det enda spanska nr jag har på dig i min telefonbok :P Sen skulle jag skriva dte på facebook igårkväll men då strulade internet :/ Så grattis i efterskott på anna dagen! :)

2010-12-10 @ 08:06:20
Postat av: Kerstin Strid

Grattis Anna på namnsdagen i efterskott!

Kul att Du hittar så bra i Barcelona!

Hälsningar

Kerstin, Maja och Melissa i Umeå

2010-12-10 @ 15:11:28
Postat av: Mammica

Typiskt att mammor har för mycket att göra. Mamma Alv, Maria, ...

2010-12-11 @ 00:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0