Spännande planer

Imorgon är det stora äventyr som står på schemat. Jag ska in till Barcelona ensam och se min efterlängtade Harry Potter. Det är banne mig dags nu.

Idag är det helgdag och så även på onsdag, så imorgon är det klämdag, eller som översättningen från spanska och katalanska blir: bro. Imorgon är det bro. Alltså en sådan som går över exempelvis vatten. Om det var någon som undrade.

Därför passar det utmärkt att smita iväg in till storstan och göra den lite mer osäker med min närvaro. Jag ska även strosa runt lite hade jag tänkt, eventuellt shoppa lite innan bion vid 16, alternativt 17.30. Det måste bli så tidigt eftersom jag måste hinna med bussen tillbaka på kvällen och filmen är så pass lång.

Jag är lite smått nervös för att virra bort mig, ta fel buss och missa bion och massa annat som kan gå fel. Men, å andra sidan, jag är ju faktiskt reseledare, så jag bör klara mig bra. Dessutom kan jag ju faktiskt prata katalanska nu också! On és el cinema? (Var är bion?) On sóc? (Var är jag?) Vols anar al cinema amb mi? (Vill du gå på bio med mig?)


Snart ska vi ut och äta kvällsmat. Detta eftersom vi suttit inne hela dagen och det är trevligt att göra något annat.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Nä, en reseledare virrar inte bort sig. I alla fall inte i B-lona. Ha det så trevligt!

Fråga inte främlingar för mycket, du kanske säger något litet fel så att det betyder något helt annat...

2010-12-06 @ 19:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0