Dagarna som gått

Oj, oj, oj. Jag hade visst glömt hur slut man blir av att vara i det här huset. Ingen tid till att skriva i bloggen alls ju. Jag förstår det inte alls.

Men okej, först och främst ska jag säga att jag hittade ännu mer svenskt här. Kanske det bästa av allt. Marabou! Fast bara en liten restbit i kylskåpet, så jag har lämnat den orörd. Jag vet inte vems den är, om den är min, om den är någon av de andra svenskarnas, eller om Familjen Alv köpt den på IKEA. Nåväl, Marabou är alltid Marabou.

Och nu till veckans händelser. Onsdagen var nog inget speciellt, inte vad jag minns i alla fall. Jag var bara hemma och försökte skriva på min presentation, men detvar så tråkigt, så det blev inte mycket gjort på det. Jag träffade som sagt städerskan och hennes dotter, och sedan i barnens skola hände inte så mycket. Vi stannade och lekte med de andra, och allting var som vanligt.

Torsdagen blev en tidig dag eftersom jag rullade iväg med bilen till tågstationen klockan 9.45. Jag skulle nämligen hälsa på i min gamla skola. Tyvärr var bara Mig där av mina gamla lärare, men det ar kul att se honom igen. Sedan mötte jag upp Manu igen och vi drack choklad (oj, så god den var!!) och jag lärde honom ett par kortspel. Jag hade nämligen köpt en kortlek som jag tänkte ge till barnen, eftersom de i Spanien har en egen kortlek som jag inte förstår mig på. Så det var kul.

Fredagen var också lugn till att börja med, gjorde ingenting speciellt under dagen. Men jag kom inte hem förrän 20.30 med barnen efter skolan. Det på grund av att vi stannade kvar på ett ställe som heter Lucky där barnen lekte bollhav och dansade och hade sig, medan jag försökt prata med de fyra andra mammorna som var där. Det var helt omöjligt att förklara för dem hur det var att jobba på en farm i Australien, för de kunde inte alls förstå hur stort det var, och frågade mig om vi matade kossorna och hur vi tog hand om dem. De kunde inte fatta att det är så stort så man bara låter dem gå runt som de vill på ägorna. Men, men, jag ska ta med mig datorn i morgon så de kan få se lite bilder.

Igår kom barnens tvillingkusiner hit, och till en början kom de inte helt ihåg mig, men efter ett tag ville de leka moster. Allting precis som vanligt. De sov över här och idag var vi på en liten idrottsplats här i byn och de cyklade och spelade fotboll för det vilda.

På tal om cykla. Alla har precis lärt sig cykla på riktiga cyklar, men ingen av dem använder hjälm och vad som också förvånar mig är att cyklarna bara har handbromsar och inga fotbromsar. I Australien blev jag "mobbad" för att jag sa att vi i Sverige oftast har fotbroms på cyklarna. De andra sa att det bara är för barn och tyckte jag var konstig. Och nu har jag börjat fundera på om jag ÄR konstig. Jag har aldrig haft en cykel utan fotbroms, men det kanske bara är jag? Jag vet inte hur det är med resten av Sveriges befolkning, om de är som jag, eller som resten av världen, som verkar tycka fotbroms är löjligt. Vad säger ni?

Hm, vad finns det mer att säga. Det har varit kul att träffa alla föräldrar i skolan, och speciellt Mamma Pat. Hennes son Jav som är lika gammal som Alvato är sig lik, men hennes dotter, Lin, harblivit jättestor. Hon var två år när jag åkte härifrån, och nu fyller hon fyra i maj. Jag trodde inte att hon skulle komma ihåg mig, men när hon såg mig sprang hon och gav mig en kram. Det lilla gosmonstret. Hon måste vara något av det sötaste som finns.

Mina fötter gör ont efter allt fotbollsspelande, och jag tror jag ska lägga mig i sängen och läsa lite i min bok. Jag kan behöva vila nu efter lunchen. För snart kommer nog ungarna igen och vill leka moster. Att de aldrig tröttnar.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad lustigt det låter med cyklarna? Jag har heller aldrig haft en cykel utan fotbroms! Jag tycker det skulle vara läskigt om man enbart hade handbroms ju.

2010-01-24 @ 17:49:33
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: B

Leka moster? Hej, lilla moster! Aha, jag vet, MONSTER, moster Monster kanske...

2010-01-24 @ 22:45:06
Postat av: Mammica

Sååå otäck är du ju inte så att de vill leka med monstret! Men leka moster???

2010-01-25 @ 14:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0