Två år som gått

Jag tänkte härmed bjuda på en liten beskrivning om hur Familjen Alv har haft det de senaste två åren.

Efter mig kom det en ny svensk tjej hit, E1. Hon stannade bara i ett par veckor. Det var då Familjen Alv hörde av sig till mig och frågade om jag inte kunde komma och hjälpa dem igen, men då var jag mitt inne i mitt planerande för Australien, så det passade sig inte riktigt just då. De hittade dock en spansk tjej, som själv hade ett litet barn, som hjälpte dem fram till terminsavslutningen.

I januari kom ännu en ny tjej E2, som naturlgtvis också var svenska. Hon stannade hela terminen ut, och tydligen trivdes hon bra med familjen och tvärtom.

För det här läsåret fick de fatt i ännu en svenska, S, men hon blev bara kvar en månad. Så då fick Familjen fråga spanjorskan igen, men hon kunde inte eftersom hon var gravid, och jag kunde ju inte heller eftersom jag var på andra sidan jordklotet. Spanskan tipsade dock om en annan spansk tjej, T, som har hjälpt dem tills alldeles nyligen. Hon fick dock jobb någon annanstans så då fick jag i fredags ett mail av Mamma Alv, ett ganska desperat sådant, där de frågade om jag kunde komma till undsättning och hjälpa till.

Det kunde jag, och gjorde gärna. I lördags ringde hon och sa att det skulle komma en dansk (inte svensk den här gången!) tjej första februari, och att tills dess skulle de nog kunna klara sig. Men jag erbjöd mig att komma hit under de två veckorna, och så blev det också. Vilket jag är jätteglad att jag gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0