Bara tisdag

Idag har det varit en helt vanlig tisdag.

Städerskan var här på förmiddagen och städade. Jag gick upp och åt frukost vid 11-tiden. Sedan kokade jag ris till lunchen. Därefter gick jag upp till skolan och hämtade barnen. På vägen ner köpte vi bröd och "coca con crema", en sorts sockerbullsbröd, fast utan socker. Alltså mjukt bröd med vaniljkräm. Sedan åt vi lunch. Efter det gick vi upp till skolan igen. Sedan gick jag ner igen. Åter hemma tittade jag på strömmad tv. Sedan åkte jag och Pappa Felip upp till skolan. Där hämtade han Celia och Aleix för att ta dem till basketträningen. Jag och Mamma Maria åkte till frissan med Dora. Sedan gick jag till min katalanska lektion. När jag kom hem efter den åt vi middag. Och nu sitter jag här.

Det var min dag i korta meningar. Intressant? Nä, inte speciellt.

Fast en av killarna från Mali i min klass frågade mig om jag vill ha engelskalektioner med honom. Vet dock inte exakt hur han tänkt sig dem, men vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0