Basketmatch

Nu är vi hemma från basketmatchen. Innan den var vi hemma hos farföräldrarna som bor i Manresa. Farmorn är världens gulligaste och var jätteglad att jag kommit med. Supermysig är hon. Dessutom är hon från Andalusien, så hon pratar bara spanska för trots att hon har bott i Katalonien sedan tonåren har hon inte lärt sig, eller vill inte prata katalanska.

Så här såg min biljett ut för matchen:

 

Vi var alltså hemmalaget, Manresa. 0 euro betalade jag för inträdet. Rätt så trevligt måste jag säga.


Nu till en liten gissningslek, kolla på följande bild:



Ställningen var alltså 71-71 med drygt 50 sekunder kvar av matchen. Nu till frågan: Hur slutade matchen? Gissa på! I morgon kväll kommer svaret.
Jag kan tillägga att de där 50 sekunderna i verkligheten blev en sex minuter lång film på min kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0