Bio på spanska

Oj, det blev en späckad dag idag också.

Jag vaknade rätt sent, vid 11, och segade mig upp. Sedan blev det så att jag och familjen åkte in till Manresa, som är en stad inte så långt härifrån. Jag körde dit! Nu har jag kört båda deras bilar, dels en automat och dels en manuell, inga problem.

Vi åt lunch på en japansk bufférestaurang, kul. Och sen var det bio. Jag såg Estrellas que alcanzar, en spansk film om ett kvinnofängelse styrt av nunnor år 1939. Det var jag och en till man i salongen, men det berodde inte på att den var dålig, för det var den inte, utan mer för att klockan bara var 16.15 när den började. Jag valde att se den eftersom jag inte orkade titta på en dubbad film (lika bra att de pratar spanska direkt istället), plus att den verkade intressant. Aleix och pappan tittade på en annan film, och flickorna på en tredje.

Och nu är vi hemma igen.

Min hals gör jätteont, jag kommer definitivt bli föryld inom en dag eller två. Och dessutom har jag tappat bort ett örhänge. Jag märkte det igår när jag skulle byta inför kvällen, och blev jätteledsen. Mina Pilgrimörhängen som Mammica köpt åt mig, och som jag använt jättemycket i sommar. Hoppas det dyker upp här någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0