Dagens händelser

Skallebank. Eller huvudvärk som det också heter. Jättekul att ha. Så därför ska det bli skönt att kunna krypa till kojs tidigt idag.

Idag har allt gått ganska bra. När vi gick tillbaka till skolan från att ha ätit lunch hemma fick Dora ett litet utbrott. Hon ville ha vatten, men eftersom jag inte hade något med mig kunde jag inte ge något till henne. Då började hon skrika högre att hon ville ha vatten. Tills jag sa till henne på skarpen att hon skulle sluta, tittade henne djupt i ögonen och visade henne hur allvarlig jag var. Då började hon gråta och slängde sig om halsen på mig istället. Så efter att ha fått henne att upprepa vad det var hon gjort fel och sagt förlåt var allt bra igen.

Aleix har också varit lite bångstyrig idag. Inget lika allvarligt, bara småsaker, och han är fullt medveten om att han måste skärpa sig.

Celia har skött sig bra idag. Inget speciellt att rapportera där. Hon har dock ett nattproblem, hon är fortfarande sängvätare, trots att hon är sex år gammal. Hon vaknar inte ens när sängen är blöt, utan sover som en stock. Stackars unge.

Idag var musikdag. Celia spelar piano och Aleix gitarr. Aleix slutar 18.30 och Celia 19.00, så från det att de båda börjar kl 17.30 måste jag vänta i biblioteket på att de ska komma ner. Förra veckan var Dora med mig, så det gick bra, men idag var jag själv och försökte plugga katalanska. Det slutade med att jag satt och läste min svenska medhavda bok, och hade ont i huvudet.

Boken är dock inte avslutad, och så inte heller huvudvärken. Boken får vänta, men nu ska huvudet åtgärdas med lite sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0