Dumma Spanien

Här har jag varit ensam hemma hela dagen, utan att blogga. Fy skäms på mig!

Det blev nämligen så här:

Jag, Pappa Felip och Aleix åkte till baskematchen i Manresa medan flickorna åkte och handlade skor. Jag bestämde mig för att inte följa med till Lleida till slut, och då blev det så att jag körde hem Felips bil, tillsammans med baskettränaren som andrepilot (dvs vägvisare). Dessutom hade vi en granne bakom oss som också följde baskettränarens riktlinjer. Egentligen skulle jag åkt med honom hem, men eftersom familjen hade två bilar på plats i Manresa tog jag hem den ena. Smidigare för dem.



Och nu är jag upprörd! Jag fick nyss reda på att Harry Potter och dödsrelikerna börjat gå! Jag är ett inbitet HP-fan, även om böckerna helt klart slår filmerna, och jag har inte missat en enda film på bio. Sexan såg jag i Sydney med Hee, och betalade dyra pengar för att se den på premiären, innan alla andra i Sverige. Tyvärr blev jag dock lite besviken på den, men det hindrar mig dock inte från att vilja se sjuorna också.

Tyvärr är det ju så i Spanien att allt dubbas till förstörelse, och jag vill INTE se Daniel Radcliffe med vänner prata spanska. Det finns dock en eller ett par biografer i Barcelona som kör originalspråk, men frågan är om jag får med mig någon som vill se den med mig. Inte jättekul att åka till Barcelona helt ensam bara sådär.

Men jag MÅSTE se den. På bio. Har jag sett alla hittills kan jag inte bryta trenden. Det är helt otänkbart. Jag skulle stannat hemma helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: sandra

Läste din blogg när du bodde i madrid,,kul att du är i spanien igen! Kolla upp om det finns bio som visar filmer på orginall språk. När jag bodde på mallorca så fanns det en salong som visste "Män som hatar kvinnor" på svenska!

2010-11-29 @ 13:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0