En dag som idag

Vad har jag gjort idag? Det är frågan det.

Jo, jag har kollat på flygbiljetter hem vid juletid, och även på returbiljetter i januari, efter att jag varit i Korea. Dock har jag inte köpt något än, men jag tror mig ha hittat det billigaste alternativet. Ska bara dubbelchecka imorgon.

Katalansklektionen gick bra, inga märkvärdigheter. Det går framåt och jag kan säga en hel del nu, om jag bara inte varit så lat och pratat spanska hela tiden.

Maya (den schweiziska tjejen i min klass) och jag pratar ju bara spanska med varandra, men idag när vi pratade med tjejen från Ukraina blev det lite komplicerat. Hon kan nämligen bara ukrainska, ryska och en aning katalanska. Ingen engelska, tyska, franska eller spanska alltså. Så då blir det katalanska vi får försöka göra oss förstådda på. För mig och Maya var det en riktig utmaning och vi rättade varandra när vi sa ord på spanska. Men kul var det.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Så du tänker åka tillbaka i januari?

2010-11-18 @ 22:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0