Hur man blir rökt

Uppe med tuppen idag, om man ser till att jag inte kom hem förrän vid fem inatt vill säga.

Jag är nyduschad men hela min värld stinker rök. Jag tvättade håret två gånger bara för att få bort lukten, men när jag fortfarande kände den började jag inse att det nog inte är fel på håret, utan min näsa. Mina stackars näshår får verkligen jobba här i Spanien. Det är till och med så att jag ibland håller andan om jag står jämte någon som röker, det går liksom inte att undvika på annat sätt, än att stanna hemma förstås. Och det vill man ju inte.

Min kudde luktar också rök, eller i alla fall tror jag det. Mamma Maria kände det inte, men jag tror jag ska tvätta örngottet ändå, om än så bara för hand i handfatet. För att vara på den säkra sidan så jag slipper bli rökförgiftad när jag sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0