Killar, killar..

Ja, då var det dags för en uppdatering för gårdagen och hittills idag. Jag har visserligen bara tio minuter på mig innan jag måste dra mig upp till skolan.

Onsdagar är mina "jobbigaste" dagar. Vid 17 hämtar jag musikbarnen (dvs Celia och Aleix) i skolan, plus två av deras kompisar, Roby och Marina kan vi kalla dem, bara för att ha namn på dem. Vi går ner till musikskolan tillsammans, jag lämnar av dem där, sedan går jag upp till skolan igen för att hämta Dora och hon och jag sätter oss på bibblan tills de andra två slutar sina musikstudier.

Igår överraskade dock pappan oss med att komma med bilen och hämta oss. Jag hade dock tänkt köpa ägg och bröd på vägen hem, så jag gick i förväg och gjorde det och stod sedan vid vägen och väntade på skjutsen hem.

När jag stod där i godan ro dök en kille upp, och inte vilken kille som helst, utan en som jag helst undviker. Han har "hejat" på mig på gatan och tittar på en på ett sätt som man helst inte vill, och dessutom när jag är med barnen. Och just igår hade jag ingenstans att ta vägen eftersom jag väntade på pappan, så han började prata med mig.

Han är minst sagt lite märklig, och pappan kände direkt igen honom, och han och mamman berättade att han rökte på rätt rejält, och var rätt nerdrogad för en sisådär fem år sedan. Det märks på honom, så jag är rätt glad att jag svarade att jag är upptagen med mitt jobb med barnen när han frågade om jag ville äta middag med honom någon dag. Tror jag ska fortsätta ligga lågt när det gäller honom. Inget bra sällskap direkt.

Idag har jag haft en "dejt" med en annan kille, som har tjatat i evigheter att han vill att jag ska lära honom engelska. Han går i min katalanskklass och är en av killarna från Mali. Så idag gick jag till slut med på att träffa honom på en bar, för att se vad han egentligen ville, jag har ju anat att det ligger något annat bakom också.

Men han hade faktiskt med sig papper och penna och verkade rätt seriös. Tills han började prata om om jag har pojkvän och om jag inte vill ha det. Suck! Och alldeles nyss skickade han ett väldigt seriöst sms som inte har något med engelskan att göra. Jag menar, hur låter:  Jag älskar dig, du är superspeciell för mig, jag vill ha en relation med dig. Du är väldigt snygg. Dubbelsuck!!

Ikväll har jag en annan "dejt" med en kille härifrån, som OCKSÅ vill lära sig engelska. Vi får väl se hur det går..


Kommentarer
Postat av: Mammica

Tala om för dem att du kommer från ett MYCKET religiöst och konservativt hem och att dina föräldrar inte tillåter några relationer förrän du är 35! Och då måste du gifta dig för att få ha en relation.

2010-11-25 @ 13:21:39
Postat av: BK

Burka!! Är pepparspray tillåtet i Spanien?

2010-11-25 @ 15:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0