Lite om mycket

God morgon, god förmiddag eller snarare god dag.

Igår var en konstig dag i matens tecken. Jag har ju som bekant haft en lite konstig mage de senaste dagarna, och så även igår, för jag åt aldrig någon middag. Frukost bestående av lite flingor och en macka, och lunch vid 15-tiden bestående av pizzarester från i fredags. Och sen blev det inget mer. Jag var helt enkelt inte hungrig.

När jag nu skulle äta frukost, efter att inte ha ätit något på 20 timmar, var jag fortfarande inte hungrig. Men jag åt som vanligt i alla fall. Det konstiga är att nu efteråt, nu är jag hungrig. Kan inte min mage skärpa sig? Jag har ju nyss ätit!

Äsch, den kommer säkert på bättre tankar så småningom.

Idag är det basketmatch igen, fast riktig basket, inte knatteligan alltså. Det är Manresas elitlag som spelar, och just nu ligger de tydligen sist i serien. Jag har aldrig varit på en basketmatch innan, så ska bli lite halvt spännande.

Så fort det är tal om sporter så saknar jag volleybollen. Jag spelade ända tills jag flyttade till Spanien första gången, dvs jag har inte spelat på 3,5 år. Baskettränaren som jag hade med mig i bilen igår sa att jag eventuellt kunde träna flickskollaget, det är nämligen det enda som finns här på hemmaplan. De är tydligen inte speciellt duktiga, och på ett sätt hade det varit lite kul, men samtidigt vet jag inte om jag klarar av något sådant, eller ens om jag har tid för det. Och egentligen så vill jag ju spela, inte träna.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Träna flicklaget i basket? Eller volleyboll?

Det går bra för Halmstad/Hylte i serien.

2010-11-21 @ 13:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0