Lördag och rökning

Lördag igen. Idag är det mycket som står på schemat, framför allt ikväll.

Först ska vi åka till Vic, en stad inte så långt härifrån, och fira att en familj fick sin adopterade son för ett år sedan. Kanske inte så jättespännande för mig, men kan ändå vara intressant att vara med på.

Sedan blir det hurry hurry, för klockan nio ikväll är det avskedsmiddag för Erika som åker hem på fredag nästa vecka. Platsen för det är på disokteket, och vi var inne där en snabbis igår och jag kände direkt röklukten. Det är verkligen ett stort minus för utelivet i Spanien, att man stinker rök när man kommer hem. Hår, kläder, allt! Jag har inte ens lust att gå ut under sådana förhållanden. Jag gillar inte lukten och det är dessutom väldigt ohälsosamt.

Men Pappa Felip sa häromdagen (eller i söndags för en vecka sedan) att från och med februari (om jag minns rätt) så ska det bli förbjudet att röka inomhus på alla offentliga platser. Gillar starkt!


Kommentarer
Postat av: Lollo

usch ja. det jag hatar när man är på hemmafester i sverige med, folk sitter inne och röker så kommer man hem och stinker.. urk!

2010-11-06 @ 16:03:44
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0