Nattblogg

Oops, inte mycket till blogg idag. Och nu är det söndag. Klockan är strax två och jag ska sova nu.

Jag har varit ute tillsammans med ett gäng katalaner ikväll, men vi har bara suttit och pratat på en bar/restaurang hela kvällen. Och med pratat menar jag mest att de har pratat och jag har lyssnat. Det är lite svårt att slänga sig in i en konversation som man inte förstår, eftersom de pratar katalanska sinsemellan. Jag skulle kanske kunna be dem prata spanska, men det vill jag inte, dels för att jag inte vill göra det jobbigt för dem, och dels för att jag ju faktiskt vill lära mig katalanska.

Men på sitt sätt har det varit trevligt, även om jag inte varit jättedelaktig alltså. Det viktiga är att jag i alla fall visar intresse och att jag finns.

Tidigare ikväll var det fest på barnens skola, i stil med Les Falles (på spanska skrivet Las Fallas) som firas i Valecia i mars, men det förklarar jag imorgon. För nu är klockan två över två och Anna ska sova.

Bona nit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0