Pizzakväll

Idag är det fredag, vilket betyder pizzakväll hemma hos familjen Vila. Alltid gott med pizza, speciellt hemmagjord, även om det alltid är Pappa Felip som står för dem. Denna veckan blev det ananas, oliver, alchofas (jag kommer inte på vad det heter på svenska just nu..), paprika, majs och champinjoner, till skillnad från förra veckan när det blev en riktig fruktpizza med bla ananas, banan och äpple (!!) på.

Nu är det snart dags för sängen igen, som fått nya (delvis) lakan i sig. Förra natten fick jag sova med filtar och helt nya lakan eftersom mina var blöta. Detta beroende på att torktumlaren strular. Men ikväll har jag mina vanliga IKEA-lakan igen.

Jag kom precis på att jag inte tagit några kort på huset och visat er hur allt ser ut, men det ska det bli ändring på. Här får ni en första bild, nämligen mitt något oordnade rum. CD-spelaren och det lilla bordet ska normalt inte stå där det står, men för att jag lättare ska kunna pausa när jag lyssnar på min katalanska skiva har jag den nära sängen. Så lat är jag.


Kommentarer
Postat av: Lollo

hähä, jag hade gissat att alchofas var ansjovis... det låter ju som det!

efter lite googling insåg jag att du menat kronärtskocka :)

2010-11-06 @ 02:43:23
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: BK

Bokhylla från IKEA också?

2010-11-06 @ 10:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0