Spansk telefonförsäljare

Ring, ring! Ring, ring!

Det var hemskt vad telefonen ringer idag.

När vi satt och åt lunch ringde det igen. Jag svarade och kvinnan på andra sidan började babbla på katalanska om att hon ville sälja jättebilliga försäkringar.

Jag lät henne prata till punkt, sedan sa jag att jag inte var härifrån.
"Åh, så du har inte förstått ett dugg av vad jag sagt då?" var hennes svar, på spanska.
Jo, det hade jag gjort, men jag är inte härifrån, och dessutom är jag inte frun i huset.
Men nej, det spelar ingen roll. Vi har försäkringar till privatpersoner också. De är superbilliga.
Nej, tack, jag behöver inte det. Jag bor inte här, jag är bara här för en kort tid. Dessutom har jag redan försäkring i mitt land.
Det gör inget, vi kan utöka med de är som är jättebra.
Nej, tack, jag vill inte ha någon.

Ungefär sådär lät det, fast på spanska då. Usch, försäljare är jobbiga, speciellt när man Verkligen inte behöver det de försöker få en att köpa.

Kommentarer
Postat av: DeniceWijk

Hej igen Anna!

Jag har mailat dig men inget svarar, hehe. tänkte att jag skriver här? Vart i Spanien var det du var? Barcelona? Tänkte, vet du någon hemsida man kan hitta andra svenskar som är aupairer i tillexempel barcelona? :D

2010-11-18 @ 11:51:49
Postat av: Sara

Kul med spansk telefonförsäljare :P

2010-11-19 @ 14:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0